Fyllansdagar.

   I helgen drog jag till Trollhättan igen. Drog redan på torsdagen, jag hade ändå inget att göra. De första som hände när jag landa i Trollhättan va att dra till systembolaget. Tre flak fick de bli. Borde räcka i tre dagar för  två personer. Vilket de såklart inte gjorde. Fick fylla på med ett flak på lördagen. Och då drack vi ute två dagar med. Och jag som trodde de skulle bli en billig helg. Fick spel inne på Max på fredagen och köpte chilli chees för några hundra.


   Kvällarna avrundades med bastu. Vid tre-fyra tiden brukade bastun dras igång och siste man brukade kom ut runt sju på mornarna. Och mornarna startades med ett stort glas rom och cola. Basta i nån timme för att sen mer eller mindre däcka på en ledig yta och sova där i fyra timmar och sen starta dagen med en rom och cola. Festival!




   Fyra av de kompisar jag skulle träffa hörde inte av sig och gav mig kalla handen när jag hörde av mig. Träffa gamla Boråspolare jag inte sett på år. Känt killarna i fyra-fem år men nu tog jag mod till mig och fråga vad den ena killen heter. En visste jag redan. Grymt besviken på vad han heter. Skulle aldrig frågat. Skaffade mig en ny room-mate, vi letar för fullt efter lägenhet så har du en trea i bakfickan, call m! Smulan och Lilla Gumman i samma lägenhet kan inte bli annat än hett! Fick även tre nya kompisar som inte är värda att nämna. Men  den ena va snygg(blond) och den andra va söt(brunett) och den tredje var tjock.


   Idag tog semestern slut. Satt nio timmar på jobbet. Sola i två timmar, surfa i två thimmar gick en timme på upptäcktsfärd och sov i typ fyra timmar. 192kr/h. Perfect! Så går de om chefen ger en fel information och receptionen är stängd. Har bränt en dvd med lite serier som jag ska kolla på imorn och ska även ta med mig  ett högskoleprovstest och se om jag orkar plöja igenom den. Hoppas jag inte får tag på chefen imorn heller. Ringde trots allt 10ggr innan jag gav upp.





   Dagens komma-ihåg-tips:


   Glöm inte busskortet i en annan stad. 3-månaders kort kostar trots allt 1000.- Fick planka och hade precis läst att boten ligger på 1.200.- nu. Som tur var upptäckte jag kontrollissarna på Backa innan dom upptäckte mig. 100kort suger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0