Kampfrad.

   Idag gjorde jag de jag länge vägrat. Jag tog en trip till Ikea. Var tvungen att införskaffa en datastol. Köksstolen tar knäcken ur min rygg. jag har verkligen försökt hålla mig borta därifrån men nu trilla jag dit. Allt som allt med resan, tur och retur, tog de som tur var bara en timme. De första jag gjorde när jag klev igenom helvetets portar var att fråga en i personal vart stolar fanns. Fick en övertydlig förklaring på blekingemål och två liter saliv i mitt ansikte. Nillson vs. Ikea 0 - 1. Gick till stolavdelningen fort och provsatt dom två jag redan kollat upp på nätet. Bestämde mig för den ena men behövde andra hjul till den och fråga tjejen brevid mig, som jobbar på Ikea, vilket hyllplan hjulen ligger på. "Jag var faktiskt på väg och ta min lunch nu!"  Nillson vs. Ikea 0 - 2. Och irriterad lät hon, men efter lite smicker fick jag reda på den infon jag va ute efter. Nillson vs. Ikea 1 - 2.




   Gick fort som fan till självplocklagret och tog stolen och extrahjulen, la allt på en liten gul kärra i stil med dom ölkärrorna man köper på färjan, fast denna var nazistiskt Ikeagul med blå Ikea logo. Sen till snabbkassan där man scannar in allt själv. Scanna in båda sakerna och drog mitt Ikeakort. Inget hände. Drar kortet igen. Inget händer. Nillson vs. Ikea 1 - 3. Väljer att mata in siffrorna från kortet manuellt men får då upp ett medelande på skärmen som frågar hur många påsar jag har. Trycker att jag inte har nån påse och då ballar maskinen ur. "Tillkallar personal". Ye ye. Nillson vs. Ikea 1 - 4. En hyperaktiv tant kommer och hjälper mig. Nollställer allt och ber mig göra om allt och går därifrån. Jag börjar om.

   Hamnar på pås sidan igen och väljer noll påsar men de gick inte så den tillkallade personal igen. Nillson vs. Ikea 1 - 5. Tanten kommer tillbaka och nollställer allt igen och ber mig göra om. Jag gör om men denna gången e jag grymt irriterad så jag drar kortet upp och ner så fort jag kan i ungefär 3sec. Då plinga de till. Nillson vs. Ikea 2 - 5. Men när jag ska välja bort påse dör systemet igen. Nillson vs. Ikea 2 - 6. Tanten kommer tillbaka och gör allt manuell istället. Hon knappat in kortnummret och körkortsnummret manuellt och då funka de. Nillson vs. Ikea 3 - 6.


   Efter betalningen tittar hon anklagande på mig och säger "Denna kärran får du inte ta". Som om jag tänkte sno kärrjäveln. Nillson vs. Ikea 3 - 7. Alla mörka med tattueringar e faktiskt inte tjuvar.Jag lyckas hitta en annan kärra att dra ut paketet på till bilen. Lastar in bilen och vad ser jag!?! En gul kärra!!! Jag tog den! Nillson vs. Ikea 100 - 7!



  
   Köpte en tröstglass på vägen hem. Slutseger till mig med 138 mot 7. Hem och byggde ihop stolen på en kvart och den funkar. Ny stol, nytt datorspel och ny frisyr. Let the weekend come!
   
   Nu? Sova innan jobbet i natt.



   Dagens musiktips:


   Juliet
med låtarna Avalon och Would You Mind. Monotom house med en skön kvinnlig röst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0