Kul konversation.

   Idag fick jag en annorlunda fråga. Från en oväntad person. På spårvagnen dessutom. Snacka om att döda den tysta spårvagnsstämmningen där de e "förbjudet" att konversera, titta folk i ögonen eller sätta sig brevid någon om de finns en dubbelplats kvar nånstans i vagnen. Konversationen i fråga utspelade sig på följande sätt:


   -Hatar du kärlek?
Jag tittar upp frågande.
   -De står ju HATE LOVE på dina fingrar.
Jag tittar ner på händerna som jag plaserat brevid varandra på knäna och läser  h a t e   l o v e. Jag tittar upp och svarar:
   -Klart jag gör. Vad finns det att älska?

   -Jag tror dig inte.

   -Nä, hur ska jag kunna hata nått jag inte ens tror existerar.

   -Ok.


Sen hoppa vi båda av vagnen och jag fick bjuda på glass.




   Dagens kulturtips:


   På Gustav Adolfs torg utspelar sig nån teater vid 19-tiden på vardagar. En utklädd gubbe, antagligen till Gustav Adolf, viftar med svärd och har sig. På trappan brevidhonom brukar de ligga nån hemlös och sova eller så står de en alkis och kissar. På en bänk 15m brevid sitter jag och äter glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0