Tröttnat.

   I helgen va jag ute på Dancing Dingos. Inte varit speciellt fest sugen dom två senaste helgerna men denna helgen va bästa polarn i Gbg så jag chilla med honom. Började dagen med att gå på stan och leta efter Japan guider inför resan i höst och ta en glass. Sen inflyttningsfest. Fick för mig att de var fredag och ville till systemet vid 17-tiden men fick klrt för mig att de va lördag och systemet va stängt. Fick en flaska vitt att förfesta på så jag köpte Sprite att späda den med. Då funkar vin. Efter inflyttningsfesten så va de Dancing Dingos som gällde. Billig dricka, skönt folk och trevlig personal.


   Träffade många vänner denna helgen och förra helgen. Varje gång jag träffa nån gammal kompis så upprepades samma replik: "Hej! Va kul/roligt/trevligt att se dig. Varför umgås vi inte längre/Varför hör du inte av dig längre?" Och snäll som man är hittar man på en ursäkt för att inte såra istället för att va ärlig och säga: "För att du hör aldrig av dig längre/Jag slutade höra av mig när du slutade svara."  Trodde vänskap gick ut på att ge och ta från båda sidor men hade visst fel. Ena sidan tar och tar och får medans den andra sidan ger och ger tills denna har förlorat. Tur att man har ett gäng barndomskompisar iaf som alltid finns där oavsett om man hör av varandra varje dag eller en gång i månaden.


   Inte fyllt på mobilen på två månader. Gick från 400-500sms/mån till noll. Får ett samtal/sms veckan om inte jag hör av mig först. Gick från 600.-/mån i mobilräkning till straffavgift på 49.-/mån pga. Inaktivitet från mitt nummer. Sparar 550.-/mån. Nått positivt iaf.


   Trodde aldrig jag skulle skriva detta men jag har tröttnat på dom 3 sakerna jag gillade bäst:


   •1.       Kött.

   Fyllt hela min frys med fisk och dyl. När köttlusten dog tog fisk suget över. Allt ifrån lax till makrill, från bläckfisk till räkor och musslor. Får se hur lång tid de tar innan jag tröttnar och går tillbaka till kött.


   •2.       Choklad

   Från att ha varit chok-a-holic till att tacka nej när de bjuds på en bit. Hmm. Det sägs att de finns ett ämne i choklad som kroppen producerar när man e kär och därför vill man ha choklad när man e nere eller oälskad. Har mitt hat/min tröttnad vuxigt sig så starkt att min kropp stöter bort detta änme totalt?  Illa. Choklad är bäst. Eller var bäst.




Veckans tre plus:


   Fick reda på lite hemlig info om mig på jobbet. Sånt som bara chefer vet och vad som står i företagets papper om mig osv. Bra info kan jag meddela.


   Min nya chef är en skit trevlig HC kille. Känner alla i Raist Fist och umgicks mycke med dom innan han flytta till Gbg. Kört hela sXe grejen och allt. Favoritband, Earth Crisis och Snapcase. För mycke oldschool för mig men Hatebreed hade vi gemensamt.


   Japan! All planering i resan är igång på riktigt nu. Resan betald och bara den svåra biten kvar. Alla sprutor. Tänkte åka ovaccinerad men fick som krav att Hepatit A +B måste jag ta om jag vill bo kvar. Vem vet, kanskr hinner få en egen lägenhet innan dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0