Baka baka en liten kaka.

   21:a juni och syrran fyller år. Då var jag tvungen att baka en liten kaka. Eller tårta rättare sagt. Blev en annorlunda prinsesstårta för en annorlunda prinsessa. Fyllningen bestog av blåbärssylt, chokladpudding och rosa grädde. Smakade faktiskt jättegott.



   Senare på eftermiddagen ringer en kompis, min japan kompanjor, och frågar om jag ska med till en av hennes kompisar och fika. Klart jag ska!


   När jag går av vagnen vid centralen ringer hon och frågar om jag kan springa förbi Hemköp inne i Nordstan och köpa vit blockchoklad. Varför undrar jag. Tydligen hade hon glömt berätta  att vi skulle baka vårat eget fika. Jag gillar att baka så jag gick till Hemköp men dom hade stängt. Gick till Coop på avenyn och köpte de istället. Sen gick de inga vagnar till korsvägen så jag fick promenera dit och från korsvägen skulle jag vandra upp för bakken till mitten av Eklandagatan. Blev en lång promenad men lätt värt de med tanke på vad jag skulle få äta.


   Först gjorde vi nån tårta med lime topping och choklad botten. Limetoppingen smaka lite udda men annars va den skit god. Sen gjorde vi även brownies med nötter i och de va grymt gott. Att baka e aldrig fel.





   Dagens restips:


   Spårvagn. Går sjukt mycke fortare än att gå. Har man lite packning med sig så är det mycke bekvämare än att kånka runt på den skiten genom halva stan. Man behöver inte ens anstränga sig i uppförsbackar när man åker spårvagn.


Kommentarer
Postat av: G.

faen va smask! men du förresten, hur har du fått en sån röd och snygg blogg, jag vill oxå ha, hur göra?

2008-06-25 @ 20:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0