Dyr mat och billig öl.

   Idag var jag på en turkisk restaurang. Inte ofta jag går på restaurang om man inte räknar take away thai eller pizzerian nere på hörnet. Vad är då så speciellt med en turkisk restaurang. Jo, de ska jag berätta. För de första så e de galet varmt inne i restaurangen. Antar att de ska spegla värmen i turkiet, jag har aldrig varit där så jag kan bara anta. Personalen verkade lite så där. "jag har bokat för två kl.20.00" sa jag.  Vill ni sitta inne eller ute fick jag som svar. Och sen tillägger han, om ni vill sitta ute så är det kö.Vi valde inne för att slippa kön som inte existerade. Jag tittade mig  runt men de enda jag såg var ett par som kyparn verkade känna. Fanns ingen kö. Plus att pensionärerna på hören gick precis. Två platser ledigt med andra ord. Vi var två. Har dom inte matte i turkiet? Alla kända mattematiker är ju ifs greker. Väl inne säger kyparn: Här finns ett ledigt bord. Doh! Vi hade förbokat och i telefonen fick jag bekräftat att de fanns bord ledigt. Ge mig ett bord och laga min mat!


   När vi satt oss märkte jag att de fanns ljus på alla borden. Mysfaktor, men även svettfaktor. I en lokal på 38 grader så känns levande ljus lite sådär tycker jag. Istället för 38 grader fick vi nu stå ut med 173,5 grader. Vågade fan inte dricka öl till maten så de fick bli vatten. Isvatten. I stort glas.


   Till vänster satt sex stycken tjejer vid ett långbord. Eller sju kanske dom var från början. Tjejen på hörnet hade käkat upp sin kompis i väntan på maten. Alla såg gansk likadana ut vid de bordet, alla utom hon. Hon såg ut som två.


   På bordet framför mig satt en familj med en dotter, 14ish, som satt och peta näsan i ungefär en kvart. Mysigt. Speciellt då min förrätt kom in och de såg ut som om någon hade snytigt sig på min tallrik. Kolgrillad aubergine eller va fan de nu skulle föreställa. I mina ögon va de en aubergin dom mixat i tre sekunder så att den blev lite klumpig och sen lagt i kylen i en kvart så att den blev kall. Hur kan nått grillat vara kallt? Grilla dom den i turkiet och sen kom den hit med bananbåten?


image11

   Sen kom varmrätten. Tog någon grillbricka. Sex olika sorters kött. Lammbiff, segt kött, blodig lammfärsbiff, ännu segare kött i kebab smak och grillad kyckling. Fem sorter? Just de ja, de var grekerna som kunde räkna. Till detta fick jag grekisk sallad fast utan fetaost och tomat, vilket var bra då jag inte äter varken tomat eller fetaost. Istället för tzatsiki fick jag bara yoghurt. Och jag som verkligen älskar yoghurt. Eller inte! Och till detta ungsgrillad potatis. Inte många rätt på den tallriken. Skulle valt den vegatariska champinjontallriken istället. Dels halva priset jämfört med de jag käka och jag vet att jag gillar champinjoner.



   Efter maten blev de Diamond Dogs för lite billig öl. Sol och ett glas vatten. När barerna vägrar starta ACn så måste man dricka vatten. Blev 3 Sol öl och 5 glas vatten innan de va dags för RockBaren. Där var det ännu varmare och stank mer svett än i en bastu så färden gick vidare, utan att beställa nått, till Dancing Dingos. Där var det full fart. Klart kvällens höjdpunkt. Tyvärr har dom inte Sol öl. Men dom har Miller. Me like. På Dingos verkade alla ha kul. Nästan så jag ville dansa. Hade inte barbamamma blockerat dansgolvet så vet man inte vad som hade hänt.

Kvällen som helhet var väl ganska sådär. Fick inte ens nån glass efter maten. Glömde de. Hur kan man glömma av att äta glass? De är som att gå på toa och torka sig men glömma att skita. Illa.


image13image14



   Dagens raggnings tips:

   Små tjejer! Och då menar jag inte unga i 18års åldern utan dom som är små. Nästan alltid mycke sötare än kulstötarna från  Östtyskland som kan dyka upp här och där. När vi föds så får alla 10kg söthet var. Och är man 1.55m lång och väger 40kg så är man ju 25%söt medans en som väger 100kg bara är 4% söt. Alla regler har undantag men i helhet: Satsa på söta tjejer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0