Insomnia.

   Igår, onsdag, led jag av insomnia. Hur mycke jag än försökte sova så gick det inte. Efter nån timme av sömnlöshet fick jag nog och gick upp och klippte mig och tog en dusch. Frisyren e fortfarande den samma och de syns typ inte att jag klippt mig. Mina kuddar har format frisyren väl.


image17

   Efter klippningen och duschen gjorde jag ett nytt försök att sova. Gick inte.I  grannbyggdnaden renoverar dom alla badrum och kök och idag bestämde sig snickarna för att testa den nya maskinen, Vi-borrar-så-hårt-i-marmor-och-betong-att-även-din-byggnad-skakar-och-ljudet-väckte-precis-döingarna-begravda-i-kinesiska-muren-maskinen!!! Fick nog och gick upp. Ringde Citymail som tydligen inte hitta rmin adress. Hittade en lapp nere vid entrén häromdagen där de stog att jag skulle skriva mitt namn på dörren. Mitt namn har stått där i över en månad. Skaffa glasögon eller sluta va så lat och gå upp några våningar och läs på dörrarna. Kan du inte läsa så sök jobb på Samhall, finns säkert andra som kan, och vill, ha ditt jobb.


   När den riktiga posten damp ner(Titta! Jag fanns visst på dörren!) så fick jag en avi att jag hade ett paket att hämta på Coop. Jippie! Jag gillar paket. Jag drar till Coop.


   De första jag ser när jag väntar på hissen är den klassiska varningsskylten. Den gula med den person som klämmer sig. Antar att nån klämt sig och sedan var dom tvungen att sätta dit klistermärket på varenda hiss. 1000 spänn på att de va nån dum amerikan.  Åker ner alla sex våningar och ser en till varnings skyllt. Fast denna var annorlunda. Hur fan klämmer han sig? Ärligt talat. Har den feta amerikanen klämt sin feta mage på väg ner och hans fru klämt sin vattenskalle på väg upp? Oj oj oj!


image18


   Väl inne på Coop köper jag en glass i förbutiken och går sedan till postavdelningen som ligger 2m brevid. Lämnar avin, öppnar min glass, och väntar. Och väntar. Och väntar. Och väntar! Hela glassjäveln han jag käka upp. Sen kommer tjejen tillbaka. Tomhänt dessutom. 'Jag kan inte hitta ditt paket, jag ska leta lite till'. Ja, leta tills du hittar för din dator sa precis till dig att den fanns. Fast de var lite synd om henne. Hon såg nästan lite efterbliven ut. Fast på ett sött sätt, om man nu kan se efterbliven ut på ett sött sätt. Undrar om hon som liten blev mobbad av särklassen för att hon såg normal ut eller av den vanliga klassen för att hon ser efterbliven ut? Hur som helst. Efter ca 20min letande hittar hon paketet. På vägen hem nynna jag på Joel bitar melodin "Kommer du ihåg hur det var förra sommarn. Kommer du ihåg hur du bada i havet. Kommer du ihåg alla fiskar som simmade runt!". Vet inte varför men den bara ploppa upp i skallen.

   Väl hemma öppnade jag paketet. Ett par nya skor, Puma så klart, en svart skjorta och några röda handdukar. Yes! Skorna passar perfa nu i sommar till mina nya shorts och min army kepa. Fick köpa nytt skärp till shortsen med. Nu har jag ett skärp till varje par byxor. Den grönrutiga hör till shortsen.


image19image20
image21image22



   Dagens mattips:


   Grillad kycklin
. Gärna med lite grönsaker och nått gott att dricka. Grillad kyckling är bra mycket godare än rå kyckling. Tro mig. Låret är godast. Bröstet är så torrt. Vill man så får man ha ris till och typ currysås men då orkar man inte lika mycket kyckling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0