Konst och glass.

   I onsdags gick jag på konstutställning. Sjöfartsmuseét hade en liten utställning om japansk tattueringskonst. Alla tattueringar va gjorda av Hiroyoshi III. Min favorit blev denna.
 



   En helkropstattuering med sju, eller om de var nio kommer inte riktigt ihåg, drakar. Enbart i svart dessutom. Personligen skulle jag velat ha i lite rött med då rött och svart e mina favvo färger när de gäller, ja allt istort sett.

I forna Japan tatuerade man brottslingar så alla kunde se vilka som var banditer och inte banditer. Vissa fick hund tattuerat i pannan medans vissa fick de mer humana att bara få en cirkel tattuerad runt armen. Som ett armband fast högre upp på underarmen. Har några kompisar med just sådan tattuering och en av dom har tre stycken. Tjuv med återfall kanske. He he!




   Sista bilden från utställningen föreställde en västerlänsk person från tidigt 1900-tal som gjort japansk tattuering. Skillnaden mellan han och japanerna va att hans drake va liten som en handflata och satt i mellangärdet. Av nån anledning såg han dessutom gladare ut än alla japaner. De kanske stämmer att man ska va glad över de lilla man har.


   Efter alla tattueringar blev de glass från Lejonet&Björnen. Tror dom heter så. Kanske Björnen&Lejonet.  Från och med nu heter dom i alla fall Ockerpris&IngenVäxel. "Betala med jämna pengar tack" stog de på en lapp. Så kosta glassen 27.- vem ligger inne med exakt 27.-? För två kulor dessutom! Jag skratta lite åt skylten och grävde i fickan och insåg att jag faktiskt hade 27 kronor exakt. Hade köpt en Loka på Hemköp på vägen och den kosta13.- så 7kr låg löst i fickan. Chillichoklad och pistage tog jag. Smaka varken chilli eller pistage. Mer som choklad och fulvanilj enligt mig.


   Glassen käkades bakom bygnaden Bengans ligger i för att få lite sol och titta ut över vattnet. Satt ner på en trapp och vad händer nedanför trappen? Majornas byfåne/alkis/pundare ställer sig och spyr! Trevligt.




   Dagens musiktips:


   Xzibit - Get Your Walk On
. Kan d eva bästa hiphop låten? Bra skit e de i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0