Sallad och glass.

   Idag blev det en sväng ner till stan. Till Carlings för att köpa shorts. Hitta ganska många snygga shorts och även en del skjortor. Väl vid kassan så står det en "alternativ poppare" i kassan, en typisk Håkan/Money Brother-sak, och frågar 'Gillar du the Killers'(antar att hon gillar dom), samtidigt som hon pekar på min t-shirt. Det står The Killers på min t-shirt men under bandbilden står de även 'World Destruction Tour'. Jag skratta lite och sa att detta är ett helt annat band och pekade på bandmedlemmarna. Håkantjejen titta nogrannare och skratta."Den va cool men jag skulle inte våga ha den på mig". Bandmedlemmarna består nämligen av Bush, Saddam, Hitler och Bin Ladin. Vi stog och småprata lite ett tag om allt möjligt. Tänkte fråga om hon ville följa med på en fika efter jobbet men då gick hon ut ur kassan och börja plocka kläder och då såg jag hur hon va klädd. He he! Synd på en så söt och trevlig tjej.


   Efter den tunga besvikelsen med kassatjejen fick de bli lunch. Sallad stog på menyn. Sjukt stor salladstallrik jag fick. Orkade inte äta upp allt. Tror knapt Homer Simpson a.k.a. Bottomless Pete hade klarat den tallriken. Första gången jag åt majrova, vad jag vet i alla fall, och de va ganska gott. Den var färgad rosa. Så bakar jag med. Mycke karamellfärg så de blir roligt att äta. Lätt att jag kommer tillbaka.


image15

   Som efterätt blev de en stor våffla med tre kulor glass, melon, jordgubb och äpple/kanel, med mjukglass på och nötkräms topping. Den satt som en smäck!

image16



   Dagens sightseeing tips:


   På drottningtorget här i Göteborg finns det ett antal roliga, fula, konstiga, fulla och sovandes a-lagare. Om dom inte är fulla eller går på knark så sitter dom stilla mitt i solen med täckjacka och sover. Dom går barfota och sparkar duvor. Kul att titta på men gå inte för nära. Då vill dom bjuda på sin hepatit B smittade öl. Och jag är inte vaccinerad.


Kommentarer
Postat av: liza

du orkade inte käka upp salladen men sen smäckade du i dig världens största glass? selektiv hunger i say... :p

2008-06-03 @ 11:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0