Ven.

   I lördags var jag på ön Ven mellan Skåne och Danmark. För att ta sig till Ven så får man ta en snabbfärja från antingen Helsingborg, Landskrona eller Köpenhamn, om jag har förstått det hela rätt. För min del så blev de från Landskrona. Avståndet från land till ön är 4,5km och de tog 32min för båten att komma dit. Jag går 4,5km på 40-45 min.

   Kaptenen vägra växla upp till andra växeln. Fast om man tänker på hans utseende så förstår jag. Killen kunde kolla 360grader utan problem. Både fram och bak på samma gång. Lätt! Ena ögat såg ut så här:  (.  )  och de andra så här:   ( ´ ) och ihop såg de bara sjukt ut. Hans lätt efterblivna tjockis bror jobbade också på båten. Han hade nog downsyndrom. I alla fall i min värld. Skulle inte förvåna mig om den ena gasade medans den andra bromsade. De spelar ingen roll hur många handikapps OS dom vunnit, dom e fortfarande efterblivna. Tillslut anlände båten till Ven i alla fall.



image10



   Ven är en liten ö med några badstränder, små hus, en kyrka och för jävla många fåglar. Måsar, gäss, änder, måsar, kråkor och måsar. Måsarna jagade dessutom en stackars kråka. Dom kanske lekte ta eller nått. En gång var det nära att två gräsänder döda mig men jag gav dom ondögat så drog dom vidare. Ingen attackera mig så jag är nöjd.


 

image6image7



   Jag slapp fågelattacker men däremot va de en getjävel som moona mig! Jag stog och tog kort på han och hans polare så helt plötsligt vänder han sig om och fäller upp svansen och buttcrackar mig. Inte bara cracken utan hela brunögat fick jag rätt i ansiktet. Och så stog han tills jag cykla därifrån. Vilket jag gjorde efter att jag fotat honom. Typiskt att det var en svarting dessutom.



image8image9



   Ven är enda stället i Sverige som kan odla durumvete av någon anledning. Tror nog att dom e ensamma i hela Sverige med att ta 20.- för en, ja en (1), glasskula. 35.- för två (2) kulor. De e vad jag kallar Nics Price! Den smakade bra men så god var den inte.

   Som helhet var de helt ok. Om jag komemr åka dit igen? Ja, kanske. Men då simmar jag nog över. Går nog fortare så. Ryggsim. Med ett storpack Magnumglass, fågelskrämma och en flaska senap i bagaget. Senapen e till getjäveln ifall han moonar mig igen. Skrattar bäst som skrattar sist!




   Dagens godistips:


   Plopp Tutti frutti! Om du inte redan äter på en sådan, spring genast till ICA, Hemköp eller turkboden nere på hörnet och köp upp ett lager. Tänk dig glädje doppat i choklad. Då tänker jag våfflor med Nutella men Plopp Tutti frutti  är nästan lika gott.





Kommentarer
Postat av: liza

haha geten gjorde fan bättre crack-flash än jag brukar göra!

2008-05-22 @ 22:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0