Högskoleprovet och framtidsstudier.

På lördag ska jag göra högskoleprovet. Känn hur det smakar i munnen. Högskoleprovet. Bara namnet får en ju att känna sig som Mowgli i Djungelbogen när han precis träffar Baloo och sticker in huvet under stenen med myror. Frågan är bara om jag kommer hinna ta ut huvudet i tid eller om jag kommer fastna där. Kommer sätta mig vid en bänk inne i provsalen och få Forrest Gump-syndromet. Kommer springa hela vägen till Kina och tillbaka för att komma bort från det. Från det onda. Känner att jag inte kommer få de resultatet jag e ute efter. På lördag ryker dock oskulden och då går det väl aldrig som man planerat så får se de som en erfarenhet istället och ev. göra om det till hösten.

 

Om jag nu lyckas hyfsat bra på provet ska jag söka till Socionomprogrammet på GU, Jkpg Högskola och Socionompedagog på Högskolan Väst i Thn. Det hade varit tufft att vara läkare av nått slag. Överläkare Nillson. En titel är aldrig fel att ha. Sjuksyster skulle jag aldrig bli. Har många kompisar som är det och jag tycker dom har på tok för dålig lön med tanke på deras utbildning och arbetsuppgifft.  Plus att jag ser väl inte så jätte bra ut i sjuksköterske dress.

 

 

 

 

Ha ha ha! Har en kompis som en gång råkade säga att om jag köper en frenchmaid dress så lovade hon att ha den på sig och städa hos mig. Undrar om desamma gäller för en sjuksköterske dress. Jag hitta en på Tradera.com för 27.- Önska mig lycka till.

Om inte så har jag bästa halloween dressen till mig själv.

 

 


 

Bot av traumatisk upplevelse:

 

Jag har en kompis som är utbildat psykolog. Ni som faktiskt ”råka” titta på bilden ovan kan få hennes nummer. Jag ska förbereda henne att hon kommer få en fullbokad vår.


Kommentarer
Postat av: "Kompisen"

Skit snygga bilder ;-) Du kommer klara provet jätte bra, jag finns för dig :-) Klart jag skulle ta på mig en sjuksköterske dress ;-)

2009-03-25 @ 17:41:06
Postat av: Mattias

Hahaha! Jag saknar ord!

2009-03-26 @ 10:29:26
URL: http://metrobloggen.se/isaksson
Postat av: liza

HAHAHAA!!! du är så störd! och du måste ge mig den bilden så jag kan ha den som bakgrund på min dator.

2009-03-27 @ 12:26:30
Postat av: Camilla

haha! fyfan vad hett. då kan jag få låna den när jag blir sjuksköterska. om jag nu blir det :P

2009-04-07 @ 14:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0