McDonald’s + ONOFF = Sushi.

   Jag och en polare va på väg till stan för att skaffa en SodaStream till mig. På vagnen till Nordstan kommer vi på att vi var ganska hungriga. Vi va nu-hungriga, och inte om-en-timme-hungriga, så alla vanliga restauranger gick bort, vi hade inte pallat sitta och vänta på maten. Vad återstår då?


   Typ McDonald's och likvärdiga snabbmatsrestauranger. Jag funderade i sju sekunder och kom fram till att jag inte ville ha nått från McDonald's.  De har faktiskt en cheeseburgare som är god. Fast vad är brödet gjort av? Konsisiensen är inte brödig utan mer åt gelatin hållet. Finns lösgodis nere på Hemköp som har i stort sett identisk konsistens. Godisbröd, ketchup och nån köttfärsliknande biff med en bit orange plast på (osten). Och ändå får dom den att bli god. Men de som fick mig att rata McDonald's var personalen. Finniga 16-åriga killar som ena sekunden har Isaac Hayes basröst och andra sekunden skiftar de til Mew sångarens tonläge. Eller alla tonårs brudar som jobbar där och har fullt med plåster i ansiktet, för man får tydligen inte ha synliga piercingar. De är faktiskt nått positivt. Alla som nu faktiskt har böldpest och andra åkommor i ansiktet kan dölja detta utan att folk märker de utan tror att dom har en ny sorts piercins som täcker hakan, halva pannan och båda kinderna. Nej. Vill inte ha någon hamburgare av någon som ser ut som en hamburgare i ansiktet. Det blev sushi! Söta och osminkade asiater som alltid är trevliga och ler. Maten är klar på fem minuter. Plus att maten faktiskt är både god och nyttig.


   Efter maten drog jag till ONOFF på Backaplan och köpte mig en Soada Stream. Den funkar bra och jag köpte även en smaktillsats. Hallon. Smakar nästan som Hallonsoda. Hade i lite för mycket av smaktillsatsen så det var lite för sött. Lite mindre smak och lite vodka i så tror jag de kan bli gött!








   Dagens vits:

   Why is six afraid of seven?
   Because seven eight nine!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0