O’Soda-boy.

   Ytterligare en lördagskväll i nykterhetens tecken. Känner inget fest sug alls. Festar kanske två till tre gånger i månaden istället för två till tre gånger i veckan nu för tiden. Vet inte vad det kommer sig. Tappade suget totalt strax innan jul och nyår. Dessutom uppskattar man inte helgerna på samma sätt nu som arbetslös som en arbetare gör.


   Grannen kom över och ville kolla på film för hon var inte heller festsugen. Vi gick till Hemköp och köpte lite godis och ett sex-pack folköl. Själv var jag även sugen på O'boy så köpte ett litet paket O'boy och en liter mjölk. När vi kommer hem till mig får jag bästa idén! Soda Stream O'boy!  Hur rätt låter det inte!?! Sagt och gjort.


 



Vit = Mjölk,  Brun = O'boy,  Rosa = Mjölk med hallonsmak.


   Det första jag märkte när jag började var att mjölken exspanderade en del så mycket mjölk sipprade ut när jag streamade den och mjölkens konsistens blev lite fluffigare, men knappt märkbart. Hur smakade det? Tro de eller ej, men det smakade....  Fräsht!! Väldigt uppfriskande. Enbart mjölk smakade lite väl mycke kolsyra. Men O'boy versionen va grym! Samma sak gäller den med hallonsmak. Alla små bublor som kittlar i munnen gjorde att jag kände mig som en liten fnittrig pojke. Grannen påpeka att jag lyste upp i hela ansiktet när jag smakade och jag kunde inte sluta le. Ja, ni vet ungefär som när man för första gången "råkar" titta i en porrtidning. Lite förbjudet, men ändå tillåtet.


   Efter exprimentet kollade vi på en del avsnitt av The Big Bang Theory. En grymt bra serie av killen som även gör Two And A Half Men.  Se båda serierna om ni inte redan gjort det. Vi drack våra öl och käka lite popcorn och chillifyllda oliver. Jag drack även mina expriment. Fick faktiskt hälla ut hälften för mycket kolsyra försvan när jag rörde ner O'boyen och hallonsmaksatsen så de blev avslagna ganska fort.


   När grannen gick hem blev jag sugen på en kopp te. En kopp kolsyrad te. Kokade vatten och hällde det i ett glas. Sen hällde jag i lite kolsyrat vatten. Mycket kolsyra fångades upp i tepåsen som blev lika uppsväld som en laktisintolerant efter en milkshakebuffé. Även te var gott med kolsyra. Svag tesmak med lagom mycke bubblor. Sen att det ser ut som ett urinprov är en annan sak.




   
   Nästa års sommarfluga. TeSoda, SodaCoffé och Chock-O-Soda. Kom ihåg vem som var först. Undrar om det går att SodaStreama glass?

Kommentarer
Postat av: Camilla

haha! sodastream mastern här ser jag. fan vad nice. men oboy med kolsyra... njaaa.. det tror jag inte är så gott ;)

2009-03-22 @ 08:11:21
Postat av: Nillson

Till Camilla:

De e bara vad du tror. Men jag vet. =D (att det e gott)

2009-03-22 @ 12:45:02
URL: http://theoneandlonely.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha, naaajs!!



har en teori till förlusten av festsuget!!

Du börjar bli gammal eller saknar nån kul att fetsa med.

2009-03-22 @ 12:57:39
Postat av: liza

haha det ser ut som ett rätt illa urinprov det där, med alla bullblorna. eller så har du jävligt hög fart och högt tryck på ditt urin.

2009-03-22 @ 17:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0